T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI

GAZİANTEP SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

E-İMZA BAŞVURU VE YENİLEME İŞLEMLERİ

E-İMZA BAŞVURU VE YENİLEME İŞLEMLERİ

1. BASAMAK SAĞLIK TESİSLERİNİN DİKKATİNE

Bilindiği üzere 01.01.2013 tarihinden itibaren “SGK Kurumsal Hekim Şifreli” ereçete, 01.01.2016 tarihinden itibaren de “Güvenli Elektronik İmzalı” ereçete uygulaması MEDULA sistemini kullanan tüm sağlık hizmeti sunucularında ve Sağlık Bakanlığı 1. Basamak Aile Hekimliklerinde zorunlu olmak üzereKurumumuz tarafından uygulamaya açılmıştır.

Elektronik reçete uygulamasına tabii 1.Basamak sağlık hizmet sunucularında 23.07.2018 tarihinden itibaren MEDULA sisteminden “SGK Kurumsal Hekim Şifreli” ereçete yazılmasına izin verilmeyecek olup, sadece “Güvenli Elektronik İmzalı” ereçete yazımına izin verilecektir.

“Güvenli Elektronik İmzalı” e-reçete uygulamasının sorunsuz olarak devam edebilmesi ve mağduriyetlerin oluşmaması için gerekli önlemlerin alınmasıgerekmektedir.

İlgililere önemle duyurulur.

Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı - 20.07.2018

İlgili Resmi Yazı İçin Tıklayınız.

 


Elektronik İmza Yeni Başvuru ve Mevcut Sertifikayı Yenileme Başvurusunda Yapılması Gerekenler

 

Elektronik İmzanızın kullanım süresi bitmek üzere veya bittiyse, Elektronik İmzanızın yenilenme işlemi yapılmalıdır. Bu aşamada başvuru şekli "Yenileme" olarak seçilmelidir.

Yenileme Başvurusunun nasıl yapıldığına dair bilgi için aşağıdaki "Nasıl Yapılır" linkinden "Elektronik İmzamın Süresi Bitmek Üzere, Ne Yapmalıyım?" konusuna bakabilirsiniz.

Nasıl Yapılır: https://www.saglik.gov.tr/EBYS/belge/1-16236/elektronik-imza.html

Yeni başvuru veya Yenileme yapmak için Link: https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go


1- Elektronik İmza Kullanarak; ( Tarayıcı olarak İnternet Explorer veya Mozilla Firefox kullanınız, Google Chrome kullanmayınız.)

Yenileme İşlemini Kendi Elektronik İmzalarını kullanarak gerçekleştirecek Hekimlerimiz, herhangi bir Başvuru Formu göndermelerine gerek yoktur. Sadece Elektronik İmza ücretini ödediğini gösterir Banka Dekontunu gaziantep@saglik.gov.tr eposta adresine gönderebilir (Sadece Aile Hekimleri veya Kayıp-Çalıntı-Donanım Arızası gibi kullanamama durumlarında geçerli) veya TSM/İlçe Sağlık Müdürlüğü aracılığıyla veya kendileri  Gaziantep İl Sağlık Müdürlüğü - İstatistik, Bilgi İşlem ve İdari Hizmetler Birimi’ne ulaştırmaları gerekmektedir.

 

*** AİLE HEKİMLERİNİN BU SEÇENEK İLE YENİLEME İŞLEMİ YAPTIKTAN SONRA 4. MADDEDE BELİRTİLEN HESAP NUMARALARINA İLGİLİ ÜCRETİ ÖDEDİĞİNİ GÖSTEREN EKONTU; 
Gaziantep İl Sağlık Müdürlüğü - İstatistik, Bilgi İşlem ve İdari Hizmetler Birimi’ne ulaştırmaları gerekmektedir.

YENİLEME İŞLEMİNİ YAPAN ANCAK BELİRTİLEN BİRİME DEKONTU GÖNDERMEYEN AİLE HEKİMLERİNİN SERTİFİKALARI İPTAL EDİLECEKTİR.


2- Elektronik İmza Kullanmadan; 

Yenileme İşlemini Elektronik İmza kullanmadan gerçekleştirecek Hekimlerimiz, Başvuru Formlarının çıktılarını mavi kalemle atılmış ıslak imzalı bir şekilde ve Elektronik İmza ücretini ödediğini gösterir Banka Dekontu (Sadece Aile Hekimleri veya Kayıp-Çalıntı-Donanım Arızası gibi kullanamama durumlarında geçerli) ile birlikte TSM/İlçe Sağlık Müdürlüğü aracılığıyla ya da kendileri  Gaziantep İl Sağlık Müdürlüğü - İstatistik, Bilgi İşlem ve İdari Hizmetler Birimi’ne ulaştırmaları gerekmektedir.

 

3- Kayıp/Çalıntı/Donanım Arızası vb Durumlarda; 

Öncelikle 444 5576 Nolu KamuSM Müşteri Hizmetleri Hattını arayarak mevcut sertifikanızı mutlaka iptal ettiriniz. Ardından Gaziantep İl Sağlık Müdürlüğü - İstatistik, Bilgi İşlem ve İdari Hizmetler Birimi'ne gelerek tekrar başvuru işlemlerinizi başlatınız. Ödeme işlemi bu maddede tüm hekimler için geçerli olup, Sağlık Müdürlüğünce işlemler başlatılmadan kesinlikle ödeme yapmayınız.

Kayıp/Çalıntı/Donanım arızası gibi durumlarda ödemeler Sağlık Müdürlüğü Banka Hesabına değil ilgili ücret KamuSM hesabına, başvuru işlemlerinden sonra tarafınıza borç çıkartılarak gerçekleştirilecektir.

Bu maddede yapılacak işlemler için Hekimin mutlaka "@saglik.gov.tr" uzantılı Email adresi olması zorunludur. İşlemlerinizin aksamaması için, eğer mail adresiniz yoksa buradan yeni bir mail temin ediniz, eğer şifresini bilmiyorsanız buradan şifre sıfırlama işlemini gerçekleştiriniz.


          Ödeme Bilgileri: (3 Yıllık Nitelikli Elektronik Sertifika fiyatı için)

          Ücret Bilgisi için tıklayınız. (3 yıllık nitelikli elektronik sertifikanın fiyatı+ihtiyaç durumunda kart okuyucu fiyatı)
 


4- Banka Bilgisi:

Elektronik İmza Ücreti için Banka Bilgisi (Sadece Aile Hekimleri İçin Yeni Başvuru/Sertifika Yenileme)

ALICI ADI: SAĞLIK B. GAZİANTEP İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ DÖNER SERMAYE

BANKA ADI-ŞUBESİ: T.C. ZİRAAT BANKASI A.Ş. – AKYOL ŞUBESİ (ŞUBE KODU - 2608)

IBAN NO: TR65 0001 0026 0839 4553 3751 36

AÇIKLAMA: AD-SOYAD-TC- NES 3 YILLIK BAŞVURUSU
 

*** Önemli: Banka Dekontunun Açıklama Kısmında Mutlaka "AD-SOYAD-TC- NES 3 YILLIK BAŞVURUSU" yazılması gerekmektedir. Bu Şekilde Yazılmayan ödemeler dikkate alınmayacaktır.


Gaziantep İl Sağlık Müdürlüğü Kurum E-İMZA Yetkilisi Hakan ÖKSÜZ


 

 


Eklenme Tarihi: 09.01.2018 - Okunma Sayısı: 2868

Asm Web Sitesi

Asm Web Sayfası